Subject: Ed: 2024.a maamaks
From: "Kaupo Kutsar" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: Urmas Möldre <[email-masked]>, "Mario Pinka" <[email-masked]>, <[email-masked]>, "[email-masked]", "RAM Info", "Maaeluministeerium" <[email-masked]>, <[email-masked]>
Date: Mon, 12 Feb 2024 15:39:43 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

EMTA kirjavahetus on allpool.

Vastavalt maamaksuseaduse § 7 lg 2 väljastab Maksu- ja Tolliamet 
maksumaksjale maksuteate tasumisele kuuluva maamaksu summa kohta hiljemalt 
15. veebruariks. Kusjuures Maksu- ja Tolliamet arvutab tasumisele kuuluva 
maamaksu summa kohaliku omavalitsuse üksuse esitatud alusandmete alusel. 
Valga Vallavalitsuse poolt on vastavad alusandmed esitatud.

Palun Valga valla maaomanikele maksuteates saata tasumisele kuuluva maamaksu 
õige summa. Kindlasti ei saa ühes õigusriigis saata maksuteateid mis 
sisaldavad laialdaselt vigasid. Allolevat meilivahetust lugedes tundub, et 
praegusel juhul tuleks koheselt peatada maamaksuteadete väljastamine ja 
sellest teavitada meedia vahendusel avalikkust, seejärel korrastada vajalike 
andmete sidusus ja saata elanikele õigesti koostatud maksuteated.

Meie inimeste jaoks on ülimalt ebaõiglane, tugineda laialdaselt maamaksu 
arvutamise ja tasumise ning maksusoodustuse taotlemise korras kirjeldatud 
inimlike eksimuste jaoks § 2 ette nähtud erijuhule: „kui maamaksu alusandmed 
on maksuteates ebatäpsed, tuleb maksumaksjal pöörduda andmete täpsustamiseks 
maa asukohajärgsesse kohaliku omavalitsuse üksusesse.“ Rääkimata sellest, et 
riigi seisukohast on kordades odavam teha korraga korda IT-rakendused, kui 
üleriigiliselt kõikide omavalitsuste ametnikud menetlevad vigaseid 
maksuteateid ja lõpuks tehakse ikkagi rakendus korda ja kulutatakse vastavad 
summad. KOV ametniku töötund on samuti riigi raha, riigi eelarvest ja 
sellest peaks KOV-ile kohustuste suunamisel lähtuma. Käesoleval 
majanduslikult raskel ajal on valdavalt KOV-ides töötajate arvu väga 
optimeeritud ja seega täiendavaid ülesandeid juurde võtta ei ole lihtsalt 
omavalitsuse tulubaasi arvestades võimalik.

Lugupidamisega

Kaupo Kutsar

Valga Vallavalitsus

asevallavanem

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

5328 5586

Saatja: Merle Keltjärv <[email-masked]>
Saatmisaeg: esmaspäev, 12. veebruar 2024 14:50
Adressaat: Mario Pinka <[email-masked]>
Koopia: Urmas Möldre <[email-masked]>; Kaupo Kutsar 
<[email-masked]>
Teema: RE: 2024.a maamaks

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Tere Mario

Jah, see tabel saabki kokku, kui inimene võtab Teiega ühendust. Kuna neid 
olukordi on üksjagu, siis olekski hea kui te iga kontakti peale ei saada 
mulle andmeid, vsid nt kogute mingi areg andmed kokku ja edastate siis 
[email-masked] <mailto:[email-masked]>  postkasti. Võib ka minule saata.

Kõike head

Merle

From: Mario Pinka <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, February 12, 2024 2:40 PM
To: Merle Keltjärv <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Urmas Möldre <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; 
Kaupo Kutsar <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: 2024.a maamaks

Tähelepanu!

Kiri saabus väljastpoolt ametit/RM valitsemisala. Palume linke ja faile 
mitte avada, kui kiri on saabunud tundmatult aadressilt!

Tere

Mis te selle kirjaga arvate, et kuidas KOV peaks sellist infot koguma, et 
tabelit kokku saada?

2024. aastast on uus maamaksustamisehind ja meie kodanikud ei oska arvata 
ega vaadata, kas nende maadele on mingeid vigu maksuarvutamisel tehtud või 
mitte. Nad on enamasti teadlikud, et maamaks tõuseb ja sellega leppinud ning 
ei hakka eeldatavasti suuremat arvet saades midagi kahtlustama.

Palun selgitage, kuidas peaks KOV ametnik kontrollima Teie kirja punktis 1 
toodud vigade olemasolu. Minu hinnangul ei ole seda võimalik KOVil teha 
ilma, et kodanik ise meie pool pöörduks ning veast märku annaks.

Lugupidamisega

Mario Pinka

Valga Vallavalitsus

maakorralduse spetsialist

5309 3826

From: Merle Keltjärv <[email-masked] <mailto:[email-masked]> 
 >
Sent: Monday, February 12, 2024 11:56 AM
To: MTA KOV maamaks <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: 2024.a maamaks

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Tere

1.	Kahetsusväärselt on selgunud, et enim on 2024.a maamaksus vigasid

*	koduomanike maksusoodustuse puudumine,
*	maks arvutatud endisele omanikule
*	osadel  maaomanikel on vale omandiosa.

Kui Teile on  veel maksumaksjate poolt laekunud mõne eelpool nimetamata vea 
kohta infot, siis palun andke teada.

2.	Samuti soovin saada Exeli tabelit inimeste kohta, kelledel puudub 
koduomaniku soodustus, kuid tal õigus seda soodustust saada.

       Tabelis peab olema 3 väärtust

*	Kinnistu number
*	Isikukood
*	Kodualuse soodustuse summa ehk siis summa, mis arvutatakse tema maamaksust 
maha.

Hea oleks kui te teeksite ühe tabeli, mitte ei saada neid andmeid 
ühekaupa😊, sest see säästaks oluliselt aega ja postkasti täituvust.

1.	Palju on tulnud küsimusi 10% tõusu rakendamise kohta.

Selgitan, et 10% tõus arvutatakse iga katastriüksusele, mitte kogu eelmise 
aasta tasumisele kuulunud maamaksule. Näiteks, kui mulle  kuulub 1 kinnistu, 
kus on kuus katastriüksust, siis  igale katastriüksusele arvutatakse 10% 
eraldi. Peale kaitsemehhanismi rakendamist, arvutatakse sellest summast maha 
vabastused ja soodustused. Seejärel liidetakse kõigi katastriüksuste 
tasumisele kuuluvad summad kokku ja see võibki olla suurem, kui 10% summast, 
mis kuulus 2023.a tasumisele.  .

Samuti mõjutab maamaksu summat, kui on nt muudetud sihtotstarbeid, omandiosa 
suurust vms.

Kõike head

Merle Keltjärv

Maksu- ja Tolliamet

676 2130

  _____

Käesolev e-kiri võib sisaldada asutusesiseseks kasutamiseks tunnistatud 
teavet. Kui te ei ole selle kirja adressaat, palun võtke ühendust saatjaga 
ning kustutage e-kiri arvutist.
This e-mail may contain information which is classified for internal use. If 
you are not the intended recipient of this message, please notify the sender 
immediately and delete the message.

  _____

Käesolev e-kiri võib sisaldada asutusesiseseks kasutamiseks tunnistatud 
teavet. Kui te ei ole selle kirja adressaat, palun võtke ühendust saatjaga 
ning kustutage e-kiri arvutist.
This e-mail may contain information which is classified for internal use. If 
you are not the intended recipient of this message, please notify the sender 
immediately and delete the message.